15 januari 2015

TYCHO & OLIVER - DE AVOND

Begin februari verschijnt OLIVER, mijn nieuwe young adult-roman over Oliver (en Tycho). Tegelijkertijd komt er een vernieuwde, bijgewerkte versie van het vijftien jaar oude DE DAGEN VAN DE BLUEGRASSLIEFDE uit - en OLIVER is daar dan weer een prequel van, het vertelt wat er twee jaar éérder gebeurde.

Dat deze boeken uitkomen mag ik vieren met een avond in het theater van de Openbare Bibliotheek in Amsterdam. De avond wordt geproduceerd door Bureau Verhoeven (Marieke Verhoeven) en door Uitgeverij Querido (Thea Otte).

Datum: vrijdag 6 februari
Locatie: de theaterzaal op de zevende verdieping van de Openbare Bibliotheek Amsterdam
Tijd: aanvang 19:30 en inloop 19:00.

HET WORDT GEWELDIG!!
Want:
- Mijn ontdekker en eerste redacteur Jacques Dohmen leidt de avond in.
- Ik word geïnterviewd door Thomas de Veen (NRC).
- Schrijver Raoul de Jong en dichter Kees Spiering lezen voor.
- Er zijn optredens van alle jonge schrijvers die ik in het kader van mijn project ABCyourself heb leren kennen: Iduna Paalman, Steef van Gorkum, Mathijs Meinema, Djoeke Ardon, Harm Hendrik ten Napel, Roelof ten Napel, Simon Vermeulen, Wessel Sandtke, Harlynn Bouma, Martin Rombouts en Pieter de Wit.
- Flo komt stripjocken.
- Ype Driessen relativeert het een en ander met zijn fotostrips.
- Lezers vertellen wat De dagen van de bluegrassliefde voor hen betekend heeft.
- Er zijn wat verrassingen (zegt Marieke, ik weet niet precies wat).
- En er is muziek van (onder andere!) bluegrassband THE CANNONBALL JOHNSONS en van blog/vlog-fenomeen TESKE DE SCHEPPER en van held  DOUWE BOB!

Ik hoop dat velen van jullie dit feest met me mee zullen willen vieren. Om zeker te weten dat je naar binnen kunt moet je VOOR 31 JANUARI even een mailtje sturen naar info@bureauverhoeven.nl, waarin je aangeeft met hoeveel mensen je komt.
Uiteraard zijn na afloop beide boeken te koop, en signeer ik ook, als je dat wilt.

En hieronder zie je de officiële uitnodiging (klik om te vergroten)!