13 maart 2015

Agenda: YA-middag in Donner, Opium, lezingen

In Vlaanderen is het Jeugdboekenweek en dus zijn er op veel scholen en in veel bibliotheken lezingen. In Nederland begint eind maart de eerste Young Adult boekenweek. In Italiƫ is dan de boekenbeurs van Bologna. Daarbij heb ik het een beetje extra druk vanwege de boeken die uitkwamen en uitkomen. Geen gek idee dus om een en ander op een rijtje te zetten - NB: ik vermeld alleen de openbare lezingen.

AGENDA

Donderdag 12 maart
Twee optredens over LENA UND DAS GEHEIMNIS DER BLAUEN HIRSCHE in het kader van het internationale literatuurfestival Lit.Cologne, in Keulen, Duitsland. Zie ook hier.


Dinsdagavond 17 maart
Ben ik hoofdgast in het radio 4
-programma OPIUM. Ik praat o.a. over mijn boeken OLIVER en STEM OP DE OKAPI (mijn boek met Martijn van der Linden, dat die dag uitkomt). Van 22:30 - 0:00 uur. Zie ook hier. (Let niet op de oude foto).

Zaterdag 21 maart
Lezing over hoe ik mijn boeken schreef, in kinderboekhandel De Kleine Kapitein, Rotterdam. Van 10:00 - 13:00 uur. 'Een kijkje in de keuken.' Zie ook hier.

Zaterdag 21 maart
Young Adultboeken-middag in boekhandel Donner in Rotterdam! Met alle ABCyourselvers die iets voorlezen en vele Young Adult-schrijvers die signeren (ik presenteer de middag, maar ik signeer dus ook, kom langs, de ABCyourselvers zijn geweldig en de korte forumdiscussie zal interessant zijn. En kijk eens naar die lijst met auteurs!). Zie hier.

Dinsdag 24 maart
Lezing in Groningen, in de Centrale Bibliotheek, georganiseerd door Literair Dispuut Flanor, over mijn werk, over Young Adult boeken, en over schrijven. Zie hier.

Maandag 30 maart t/m donderdag 2 april
Bezoek aan de internationale kinderboekenbeurs in Bologna, Italiƫ.