26 oktober 2016

EEN MILJOEN VLINDERS verkocht aan Oekraïne

Het was zo'n prachtig toeval: een paar weken geleden was ik voor het eerst in Oekraïne (en werd verliefd op dit land). Ik bezocht Kyiv en Odessa. En terwijl ik daar was mailde Sarah Claeys van De Eenhoorn (die de rechten beheert) me dat er een eerste prentenboek verkocht was aan een Oekraïense uitgeverij, en dat het mijn boek met Carll Cneut was: EEN MILJOEN VLINDERS.
Ik heb meteen de Kyivse uitgeverij bezocht (Nebo Art Publishing) en nu blijkt ook nog eens dat het boek uitkomt in de week dat ik... opnieuw in Kyiv zal zijn, namelijk voor het Eurovisie Songfestival, in mei.
Ik ben heel trots op dit 'eerste' Oekraïense kinderboek. Dank aan Valeriia Ivanova en aan Sarah Claeys.

EEN MILJOEN VLINDERS werd eerder verkocht aan Noorwegen, Duitsland, Frankrijk, Slovenië, Portugal, Italië, Spanje, Denemarken, Brazilië, Zuid-Afrika, China, Taiwan en Georgië.